Class Networks
& {sharkmedia;}

Servicii de calitate pentru mediul online

 

Că blogul reprezintă un canal de eficient de marketing şi dezvoltare a afacerii este un fapt deja binecunoscut, astfel în 2010 46% din utilizatorii de internet citeau blog-uri mai mult de odată pe zi, iar potrivit unei statistici din 2014 marketerii care au făcut o prioritate din blog-uri au de 13 ori mai multe şanse de a obţine un ROI (Return of Investment) pozitiv (conform http://www.hubspot.com/marketing-statistics, 6 august 2015). Pentru a avea însă succes la realizarea unui blog există unele aspecte care este necesar să fie avute în vedere.

Stabilirea unor obiective clare

Realizarea unui blog de calitate necesită destul de mult timp şi efort, iar în lipsa unor obiective clare nu va fi obţinut efectul scontat. În primul rând trebuie determinat modul în care acesta poate fi util, iar motivele utilizării blog-urilor pot fi diferite, de la crearea de backlink-uri şi generarea de trafic până la creştrea expunerii şi a crediblităţii unor brand-uri. Însă indiferent care sunt obiectivele acestea trebuie să fie clare deoarece vor determina atât natura conţinutului cât şi direcţiile de promovare.

Strategia de conţinut

Deasemenea este importantă o strategie de conţinut bine definită care să constituie o legatură între conţinutul blogului şi obiectivele stabilite. Blogul este un mod de a atrage trafic, link-uri şi în final utilizatori, fiind, alături de social media, un instrument important de marketing. Astfel pot fi luate în considerare diferite forme de conţinut, atât pentru blog-ul propriuzis cât şi pentru alte medii cum sunt platformele pentru postări video sau social media. Ca şi conţinut se poate utiliza conţinut video, cărţi în format electronic, diferite forme de articole şi postări, etc., toate acestea utilizând aceeaşi platformă de blogging. Trebuie însă stabilit tipul de conţinut corespunzător audienţei dorite iar acesta trebuie integrat într-o strategie de conţinut extinsă.

Constanţa postărilor

Pentru ca un blog să se bucure de succes este necesar ca postările să fie adăugate în mod constant, chiar conform unei anumite planificări, acest lucru ajutând utilizatorii să ştie când să revină pentru a găsi informaţii noi. Deasemenea Google favorizează blogurile actualizate periodic, un blog actualizat săptamanal fiind mai bine plasat decât unul care are o postare nouă o dată sau de două ori într-o lună. De multe ori administrării unui blog nu i se acordă importanţa cuvenită acest lucru ducând la inconstanţa postărilor diminuându-se astfel foarte mult rezultatele obţinute.

Orientarea spre audienţa corespunzătoare

Scopul apariţiei blogurilor este publicarea facilă de informaţii utile sau interesante legate de diverse subiecte sau nişe, informaţii pe care utilizatorii să fie interesaţi să le citească şi deci să le caute, informaţii care deasemenea pot să ofere soluţii sau răspunsuri la probleme specifice. Având o astfel de abordare la administrarea unui blog cresc şansele ca acesta să fie găsit prin intermediul motoarelor de căutare şi să devină popular în comunitatea de utilizatori.

Strategia de promovare a conţinutului

Crearea de conţinut interesant nu înseamna automat şi că blogul va avea imediat vizitatori. Crearea de conţinut de interes este doar o parte a ecuaţiei. Celălalt aspect important este promovarea agresivă a conţinutului, care se poate realiza prin diverse metode. Unul dintre cele mai recomandate moduri de promovare îl constituie aşa-numitul "guest-blogging" şi este de fapt adăugarea de postări referitoare la blogul propriu pe cele mai populare bloguri deja existente pentru nişa pentru care se face promovarea. Un alt canal important de promovare este social media şi utilizarea unor reţele ca Twitter, Facebook, Pinterest sau LinkedIn.

Informalitatea

Prin natura lor blogurile constituie o platformă informală, pentru o comunicare cât mai personală, fiind astfel de preferat ca adresările să fie formulate la persoana I-a, iar limbajul folosit să fie cât mai personal şi cât mai puţin oficial, folosind umor, şi o exprimare liberă. Postările trebuie publicate de autori reali sub nume reale cu profile şi fotografii şi mai puţin de exemplu ca "Administrator", fiind deasemenea important să se prezinte puncte de vedere diferite de către autori diferiti. Deasemenea pentru a construi raporturi cu utilizatorii este importantă interacţiunea cu aceştia în secţiunile de comentarii.

Determinarea acţiunii

Chiar dacă un blog îndeplineşte toate caracteristicile prezentate până acum, având obiective clare, o strategie de conţinut corespunzătoare şi postări regulate şi de interes, pentru a-şi atinge scopul trebuie să determine acţiunea dorită din partea utilizatorului. Acest lucru nu înseamnă totuşi plasarea la sfârşitul postărilor a unui buton de genul "Cumpără acum" ci determinarea acţiunii trebuie integrată în mod inteligent în cadrul conţinutului.

Blogul este un mediu perfect pentru creşterea expunerii şi a credibilităţii, iar dacă conţinutul acestuia este valoros pentru cititori aceştia vor deveni un instrument de marketing deosebit de eficient.